Nieuws
10-01-2011 19:43:36
Nat Gympie ?
Oostkust in Australië wordt de ramp door overstromingen steeds groter...

Ik begrijp uit het nieuws van vandaag dat er door de aanhoudende regenval plotseling een vloedgolf op land zou zijn ontstaan van 8 meter hoog. De stad Toowoomba zou door de plot- selinge waterstroom zijn overvallen en nu is het water onderweg naar Brisbane; De derde stad van Australië met 1.6 miljoen inwoners. De komende 24 uur kan er zich daar een ware ramp gaan voltrekken, zo hoorde ik een verslaggever ter plaatse vanmiddag melden in een uitzending bij BNR. Spannend! En dan vraag ik mij meteen af: blijft Gympie nog wel droog?