Lifestyle
03-01-2011 19:14:12
Pijnboompit-shit !!
Sinds vanmorgen lopen mijn lief en ik met een vreemde bit- tere smaak achter in onze mond. Hebben we iets verkeerds gegeten? Voedselvergiftiging? Het begin van 2011? (een bit- ter jaar voor velen...) Gelukkig biedt even googelen het ant- woord op deze vreemde situatie en wat blijkt: Pijnboompitten zijn de oorzaak!! Volgens de berichten die ik lees hebben een bepaalde soort pijnboompitten afkomstig uit een deel van China deze smaakafwijking. Omdat deze bittere smaak zich pas na ongeveer twee dagen openbaart, is het voor veel mensen niet voordehandliggend om de oorzaak ervan bij de pijnboompitten te zoeken. De pijnboompitten die rond de jaarwisseling in allerlei lekkere hapjes zijn gebruikt, kwamen van de XENOS. En tsja, volgens mij komt alles uit die winkel zo'n beetje uit China! Men adviseert om Europese pijnboompitten te nemen die geen bitte- re nasmaak geven. Omdat de herkomst van de pitjes vaak niet op verpakkingen staat volgt hier een signalement: De Europese pitjes zijn langer & dunner, de Chinese zijn ronder en boller. In ieder geval zou ik de pijnboompitjes van de XENOS niet meer nemen totdat op de verpakking staat dat ze uit Europa komen. En het leed zou binnen ongeveer vier dagen ge- leden zijn, dan is de vieze, bittere smaak verdwenen. Even niet teveel koffie drinken of an- dere voedingsmiddelen met een bittere nasmaak nemen... want dat is nu héél erg vies!!