Bijna drie weken geleden
liet ik jullie weten dat ik een nieuwe foon had besteld. Een gouden KRZR van Motorola, toch wel m'n favoriete mobieltje. Bestelling gedaan, keurig 106 euro via iDeal
overgemaakt en dan wachten... En wachten... Toch maar even
googelen op Mecero... Oeps!! Had ik dat maar eerder gedaan want de reakties over hun service zijn bedroevend en er wordt zelfs her en der geroepen dat het oplichting betreft. Omdat ik wel steeds mailtjes kreeg over de vertraagde zending, en dat die intussen bij de douane zou staan... dacht ik het nog even aan te zien. Niet meteen het doemscenario over mezelf afroepen, dacht ik nog. Opnieuw kreeg ik vorige week
een mailtje dat het nog eens 5 tot 7 werkdagen kon gaan duren en ik een aardigheidje bij mijn bestelling zou ontvangen ter compensatie. Leuk, maar ik begon het steeds minder te geloven, ondanks de excuses met een belofte dat het bedrag wordt teruggestort als ze het niet halen binnen die 7 dagen. Inmiddels ben ik na het lezen van alle negatieve berichten er niet gerust op dat ik het geld nog zal terugzien, dus heb ik ze
gemaild over mijn achterdocht. Sindsdien hoor ik niets meer... Het zou voor mij de eerste keer zijn dat ik word opgelicht via internet, al kan het natuurlijk ook nog goedkomen. Toch wil ik alvast mijn verhaal over de ervaring met Mecero melden, want het klopt allemaal niet. Ze hadden bijvoorbeeld al op de site kunnen aangeven dat het toestel niet op voorraad was, dan had ik nog een keus gehad of ik wilde wachten of niet. Maar eerlijk is eerlijk, als men dit toch nog tot een goed einde weet te brengen, zal ik er op deze plaats melding van maken.
Update 25 juni 2010: Vandaag, 7 werkdagen later dan de laatste mail van Mecero, hoor ik dus niets meer! Geen telefoon, geen geld terug, ik denk dat ik nu wel formeel kan vaststel- len dat Mecero mij heeft opgelicht. Zoals zovelen, zoals je hierboven kunt lezen. Dan ga ik nu maar de forums af om er melding van te maken hoe Mecero ook mij heeft belazerd! En als het kan zal ik aangifte gaan doen van deze oplichtingspraktijken door Stef Richter met zijn bedrijf Media Center Rotterdam (Mecero) KvK nummer: 24387875
BTW nummer: NL1750.77.332.B01
www.mecero.nl info@mecero.nl
Update 08-07-2010: Ik heb na lang mailen & aandringen mijn geld teruggestort gekregen.
Mail van Mecero d.d. 13-12-2010:
Tot onze spijt hebben wij inderdaad leveringsproblemen afgelopen zomer gehad door een douane onderzoek van 3 maanden. Nadat al onze producten werden vrijgegeven, was dit voor onze klanten helaas te laat waardoor het aankoopbedrag in de tussentijd reeds was teruggestort.
Aangezien deze kwestie wel is verholpen (zie reacties), zouden wij het erg waarderen als dit bericht werd verwijderd. Wij doen namelijk nu erg ons best om onze klantenservice weer naar het niveau te brengen die onze klanten verdienen.
Wij hopen dat u iets voor ons kunt betekenen.
In ieder geval bedankt voor uw moeite.
Met vriendelijke groeten,
Stef Richter
Media Center Rotterdam