Logo NL EnergieOnlangs kreeg ik een telefoontje van de Nederlandse Energie Maatschappij, wat later in het gesprek NLEnergie bleek te zijn. Een meneer aan de andere kant van de lijn ratelde achter elkaar allerlei voordelen op en vroeg mij regelmatig om be- vestigingen als: "Zoals u waarschijnlijk ook wel weet meneer...?" of "Dat bent u toch met mij eens...?" Het gesprek was in hoog tempo en enigszins dwingend. Het verzoek aan mij was dat ik toch wel zou moeten overstappen gezien alle voordelen die zij als ener- gieleverancier mij zouden gaan brengen. Langzaam werd duidelijk dat het hier niet ging om een in- formatiepakket dat ik zou kunnen ontvangen, maar om een daadwerkelijke overstap van m'n vertrouw- de ENECO naar NLEnergie. Ik zou natuurlijk na ontvangst van het welkomstpakket nog wel 7 werkda- gen hebben om het geheel zonder "hard feelings" op te kunnen zeggen. Omdat ik het een raar en véél te agressief verhaal vond zat ik terwijl dit gesprek zich vervolgde richting de opname van een geluids- bandje ter bevestiging van mijn overstap, was mijn laptop al via Google op forums van o.a. Radar terechtgekomen. Daar las ik al meteen een hele opsomming van ellende rondom deze maatschappij en hun manier van klantenwerving. De man aan de lijn riep of hij de opname al kon starten waarop ik vroeg om nog even geduld te hebben. Hij klonk wat zenuwachtig en voelde waarschijnlijk al nattigheid. Na een korte "leespauze" mijnerzijds heb ik hem gezegd dat ik zaken aan het lezen was over NLEner- gie die nou niet bepaald uitblonken in klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid. Na een kort verzet van de man aan de lijn, die nog riep dat het oude informatie zou zijn en de maatschappij intussen allerlei lovende kritieken zou hebben gekregen of iets dergelijks, brak zijn investering in dit gesprek. Ik wilde geen bandopname en zag af van zijn wonderproduct. Hij werd plots kortaf en sloot het gesprek af met dezelfde snelheid als waarin hij eerder zijn product aan mij intoduceerde. Als ik later nog eens op fo- rums verderlees, zie ik dat er veel oudere mensen dupe zijn geworden van deze verkooptechniek. Men denkt een informatiepakket te ontvangen maar is feitelijk overgestapt en kan meestal niet zo makkelijk meer terug zoals men van tevoren doet geloven. Ik kan helemaal begrijpen dat zo'n gesprek voor oude mensen te snel gaat, te sturend, te dwingend en te onduidelijk is. NLEnegie = agressieve energie!
Iets Vinden?


XOOX.NL Google

laatste 10 bemoeials

Barbara.Kloosterman (Afvallen met pillen):
Hun belangrijkste voordeel is de eigenschappen die beschermen tegen vochtverlies, zel...

Elbert (ZyXEL Online Poort forwarden):
He Twent, Even een vraagje, ik probeer dit in te stellen voor een ip camera, maar ho...

tracy (Goddelijke Fee):
marjan, zou ik je misschien een paar kleine vragen mogen stellen over deze vrouw ivm ...

Rene (ZyXEL Online Poort forwarden):
@Twent: Deze oplossing heeft Erik uiteindelijk ook gekozen en werkt perfect!

Twent (ZyXEL Online Poort forwarden):
Dit lijkt mij geen goede oplossing omdat de server PC nu via elke willekeurige poort ...

Erik (Ongeloofwaardige X-Files ):
Ik moet hem nog gaan kijken maar dat voorspelt niet veel goeds... Gelukkig is the Wal...

Robert (Ongeloofwaardige X-Files ):
De volgende genaamd "trashman" is al niet veel beter,,,,

Marten (Pozzebokken):
Er is een Duitse versie van de Pozzebokken op de markt verschenen. Die Wabobbels !

Marjan (Goddelijke Fee):
Dit wijf spoort van geen kanten!!! Zij heeft mijn moeder gehersenspoeld. Zieke geest!...

Erik (Het Platenpaleis (BNN)):
Jazeker, heel gaaf! We hebben je gemist Rene!!

categorieen


linktips

Klik voor MashUp video's



Klik voor jouw daghoroscoop

RamStierTweelingenKreeft

LeeuwMaagdWeegschaalSchorpioen

BoogschutterSteenbokWatermanVissen



Trek een tarotkaart
Wat heeft de tarot jou
vandaag te bieden? Klik
op de kaart voor jouw
kaart van de dag.






Klik hier voor de buienradar



En hier voor blikseminslagen



Actieve orkanen vind je hier:





Hulpdiensten afluisteren:




archief

MaDiWoDoVrZaZo
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31