Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Fun 16-11-2013 22:31:22

Zen of onZen?

Klik voor groter

Het toilet, de w.c., het kleinste kamertje, etc. We hebben veel benamingen voor het, in mijn ogen, belangrijkste stukje vierkante meters in ons huis. Een ogenschijnlijk heel normale plaats in huis die we dagelijks delen met degenen in onze naaste omgeving. In het toilet gebeuren dingen die heel intiem zijn; We doen er onze kleine en grote behoefte maar we doen er nog veel meer. We denken na over gebeurtenissen, durven ineens wél dat liedje te zingen, lezen even stiekem die laatste app van een geliefde, sluiten ons op als we boos zijn en even niet willen praten, spugen alles weer uit als we ergens ziek van zijn, en ga zo maar door. Al de dingen die we doen als we ons even opsluiten in dat kleine kamertje zijn even belangrijk en zeggen iets over ons als persoon. Ben je vrolijk, ben je ziek, ben je opgewonden, heb je zorgen, ga je vreemd, heeft de eetstoornis je toch weer te pakken, etc. Een kruispunt van emoties en lichamelijke uitingen. Zonder uitzondering is ons doel om na een bezoekje aan het toilet geestelijk en/of lichamelijk opgelucht te zijn. Iets wat je dwars zat 'kwijt' te zijn of te hebben kunnen ontladen. Soms helaas slaat onzekerheid of zelfs paniek toe na een w.c. bezoek wanneer je iets bij jezelf constateert waarover zorgen worden gemaakt. Ik kan mij ook andere situaties voorstellen waardoor het toiletbezoek op een teleurstelling uitloopt en niet heeft kunnen voldoen aan je verwachtingen. Maar hoe dan ook, deze ruimte is belangrijk voor ons allemaal. Vaak willen we ook al snel in een vreemde omgeving weten waar een toilet is. Dat is niet zo gek, want het toilet is onze vrijplaats, ons houvast! Deze ruimte moeten we dus koesteren door het om te beginnen goed schoon te houden. Maar we zijn ook geneigd om onze eigen identiteit in de w.c. te vertalen door licht- en kleurgebruik, spullen die we ophangen of neerzetten, etc. Ik kom maar zelden in een toilet met alleen witte tegels en keihard wit licht. Nee, het moet een fijne en rustige sfeer hebben daarbinnen. Zo waan je je soms in de Efteling of zit je tussen allemaal fotolijstjes. Bij sommigen (en dan heb je geluk) klinkt er zachte muziek als je het licht aan doet in de w.c. Zo kun je overigens ook meteen herkennen of iemand de onschatbare waarde van het toilet inziet en erkent. Persoonlijk neem ik graag de tijd voor een puzzeltje of iets te bladeren. Wat volgens mij niet altijd goed werkt zijn die geurdingen, tenminste niet als dat de natuurlijke aroma's teveel overschreeuwd. Zo heb je zo'n langzaam in elkaar zakkend blok gel in wit plastic, fraai vormgegeven automatische verstuivers (die je soms in de rug aanvallen) of van die geurstokjes in een potje met aroma. Wierrook komt ook voor, maar is wel wat bewerkelijker. De commerciële jongens hebben dus al lang door hoe belangrijk wij deze ruimte in huis vinden. Onlangs ontdekte ik in ons toilet een spuitbus van Brise met "Relaxing Zen." Volgens Wikipedia is Zen 'een vorm van boeddhisme die sterk de nadruk legt op concentratie-meditatie. Hiermee wordt inzicht verkregen in de eigen ware aard om zo de weg te openen naar een bevrijde manier van leven.' Wauw! Hoe toepasselijk klinkt dit na alles wat ik hierboven al beschreef! Ik twijfel nog een beetje of je de Zen spirit in een spuitbus kunt vangen, maar dit lijkt mij in ieder geval wel de enige spuitbus die je moet gebruiken vóórdat je het toilet bezoekt!
Familie 16-11-2013 15:23:18

Sintocht!

Intocht 2013 van Sinterklaas in Maassluis:

Klik voor groter



Het was ondanks de mist weer een prachtig feest met veel Zwarte Pieten, heel veel pepernoten en grote belangstelling van ouders en kinderen!! De intocht in Maassluis is
wat ons betreft toch wel de allerleukste die we kennen. Inclusief de Opa & Oma Piet!

Klik voor groter
Fun 03-11-2013 16:52:42

Mag dat ??

Klik voor groter

Klik voor groter

Jahoor, je mag gewoon met een veel te lang ding, dwars door je kleine auto de straat op in Spijkenisse! Op de bovenste foto zie je rechts in beeld een politieauto staan die dit tafereel aan zich voorbij zag gaan. Ze gingen er niet achteraan. Geluk gehad of mag dit gewoon..?
Fun 02-11-2013 12:32:00

Barbie goes wild!

Barbie teases

Ik wist dat Barbie niet alleen maar dat lieve, mooie blonde poppetje was...
Als je deze beelden ziet, dan stel je je beeld over Barbie wel even wat bij!



The Barbie Sex Tape
Familie 27-10-2013 13:20:05

Spooky Maaswijk

HALLOWEEN 2013:

Klik voor groter en meer!

Klik voor groter en meer!

Klik voor groter en meer!

Het was ook dit jaar weer super: De Spooky Maaswijk Halloween Tour!! Wat wás er weer
veel werk van gemaakt door alle buurtbewoners en vrijwilligers. Helemaal geweldig!
Klik op de foto's voor groter en meer...
Muziek 19-10-2013 19:48:28

Nieuwe Mash-Up!

Klik voor de clip via YouTube

LEKKER!! Dat is het juiste woord voor deze Mash-Up van drie tracks:

> Armin van Buuren ft. Cindy Alma - Beautiful Life
> Martin Garrix - Animals
> Mark Knight & Funkagenda - Man With The Red Face (Hardwell Remix)


Meteen allerlei rechten-meldingen op YouTube natuurlijk en helaas is de track dus niet afspeelbaar via mobiele apparaten, en dus ook niet via je tablet... Hier is de link naar de YouTube upload. Maar omdat je natuurlijk ook op je mobiel of iPad wilt genieten van deze vette remix, kun je terecht op Dailymotion voor de track! Enjoy!!!!


Mash-Up: Man With The Beautiful Animals door erikxoox
Lifestyle 11-10-2013 10:07:28

Krat Bier - Hier!

Klik voor de link

Altijd weer handig om een aanbieding op te sporen van jouw favoriete biermerk!
Wil je weten waar je goedkoop bijvoorbeeld een kratje Grolsch kunt halen, klik dan hier!