Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Algemeen 10-05-2012 19:27:24

Plastic Fantastic Hawaii

Plastic SoupNooit geweten dat Hawaii tussen twee vuilnisbelten ligt!
In de subtropische cirkelstromen links en rechts van Hawaii blijft
al vele jaren allemaal plastic en ander niet verteerbare rotzooi rondjes draaien in de oceaan. Deze eilanden van plastic afval zijn op sommige plaatsen wel 10 meter dik en hebben een gigantisch oppervlak. De grootste ligt ten westen van Noord Amerika en wordt ook wel de Kunstofarchipel genoemd. De kunststofarchipel bevat een van de hoogste concentra- ties van plasticdeeltjes in water ter wereld. In tegenstelling tot afval dat door biodegradatie verdwijnt, blijft afval dat door fotodegradatie verdwijnt altijd bestaan uit polymeren, zelfs wanneer het wordt afgebroken tot moleculair niveau. Door het zout zeewater en ultraviolet
Plastic Souplicht valt het plastic uiteen in heel fijne snippertjes, die in
een voedselketen kunnen wordenopgenomen. De plastic verontreiniging van het zeewater kan onze gezondheid ern- stig schaden. Het overgrote deel van deze verontreiniging
is afkomstig van het land. Plastic afval wordt geloosd door de industrie en in steden en zoekt een weg naar zee via rivieren, kanalen en havens. Daarnaast zijn schepen, de visserij en de off-shore industrie belangrijke veroorzakers van de vervuiling. Tegen deze achtergrond wil de Plastic Soup Foundation (PSF) een halt toeroepen aan de toene- mende verontreiniging van de oceanen en de zeeën met plastics. De PSF wil sterk bevorderen dat in de toekomst niet nog meer plastic naar zee wordt gevoerd of erin wordt gebracht. Als ik kijk naar de opsomming van facts over deze zorgelijke ontwikkeling, dan hoop ik maar dat dit de komende jaren meer aandacht krijgt!
Nieuws 09-05-2012 14:50:32

Tropische buien!

SPANNEND:

Nederland krijgt donderdag te maken met zware onweersbuien, nadat het eerder op de dag warm en klam is. In de loop van de dag krijgt het land te maken met zware onweersbuien met kans op hagel en zware windstoten. Alleen het noordwesten blijft mogelijk buiten schot. De onweersbuien zijn vermoedelijk het hevigst in de tweede helft van de middag en het begin van de avond. Bron: Fok.nl.
Fun 08-05-2012 18:43:18

Ballet

Dus dáárom geen ballet voor mij... Ik ben daar óók veel te stijf voor...

Klik voor meer...

Klik op de afbeelding...
Fun 02-05-2012 17:29:49

Nummerplaatverhaal

Klik voor groter

Boven een invalidenparkeerplaats voor het nummerbord dat met 1 letter toegevoegd
FIGHT laat zien! Da's nog eens cool, gehandicapt en "knokken" op je nummerplaat.

Klik voor groter

En hierboven krijg je met 1 letter erbij het woord DRUNK of DRANK op je nummerbord.
Familie 01-05-2012 21:26:26

Dagje Efteling was Top!

Klik voor groter en meer!!

Klik voor groter en meer!!Klik voor groter en meer!!Klik voor groter en meer!!

Klik voor groter en meer!!Klik voor groter en meer!!Klik voor groter en meer!!

Ons dagje Efteling vandaag was helemaal top! Na een nacht met hevige onweersbuien, klaarde het vanochtend snel op en is het de hele dag prachtig zomerweer geweest. Voor Huug was het zijn eerste keer boven de 1.20 meter, dus hij ging vandaaag voor het eerst
in de Python (2 x), de Vliegende Hollander (1 x) en de Vogel Rok (3 x)! Hij durfde alles! En natuurlijk hebben we ook de Raveleijn show gezien, de Fata Morgana, Droomvlucht, Villa Volta, de Pagode, de Bobslee, de trap-treintjes en het Kindercarnaval gedaan. Met een wachttijd van 80 min. hebben we deze keer maar eens bedankt voor Joris en de Draak.
Het was vermoeiend maar erg genieten! Klik op de afbeeldingen voor nog meer foto's.