Welkom op XOOX.NL

De compleet vernieuwde, moderne weblog met dezelfde functionaliteit die je gewend bent.

Familie 07-12-2012 12:18:25

Flashback

Er zijn van die situaties dat ontkennen dat je tot de groep mannen van een zekere leeftijd behoort, geen zin meer heeft. Neem nou deze hard kartonnen treinkaartjes uit de begin jaren '70... Ik spaarde ze vroeger toen ik van Almelo naar Amsterdam reisde om op bezoek te gaan bij opa en oma. Zojuist kwam deze herinnering weer even terug toen ik met mijn vader in gesprek was over het feit dat zij (76 & 79 jaar) intussen met alle gemak reizen met de OV Chipkaart. Inchecken, automatisch saldo toevoegen, etc... mijn ouders draaien er hun hand niet voor om! Ik ben eigenlijk best heel trots op ze dat ze zo goed mee kunnen met nieuwe ontwikkelingen en zelfs erg genieten van alle mogelijkheden die dat hen biedt. En dan ineens kun je zomaar weer even terugverlangen naar die spannende treinreizen uit mijn jeugd toen de conducteur nog écht gaatjes kwam knippen in je treinkaartje! En wat wilde ik toch graag treinmachinist worden!

Treinkaartjes uit de jaren '70
Algemeen 06-12-2012 18:45:29

Duur autoritje...

Klik voor groter en meer

De Franse politie arresteerde een Chinees echtpaar dat 1,8 miljoen euro vervoerde in
contanten. Het geld was verborgen in de autostoelen. Klik op de afbeelding voor meer...
Familie 02-12-2012 10:03:35

Retro Style

Klik voor groterIk ben uit een tijd dat er vroeger nog échte kaarsjes in de kerstboom zaten. Een emmer met water stond toen in een hoekje van de woonkamer paraat voor het geval de fik in de boom ging. Zeker na een poosje staan, als de boom lekker uitgedroogd begon te raken. De kerstballen waren in zilver -soms met een kleurtje- en van glas en er zat steevast engelenhaar in de boom. Een soort glaswol. Van plastic kerstbomen of -ballen hadden we toen nog helemaal niet gehoord. Maargoed, in die tijd kwam de kerstmuziek nog vanaf de Pick-up waar een Kerst LP draaide op 33 toeren of van een cassettebandje. Later, in de jaren '70 schakelden mijn ouders over op elektrische kerstverlichting en in die jaren was Philips nog zo'n beetje de alleenheerser op het gebied van verlichting. Deze oude doos met kerstlampjes heeft in die jaren dienst gedaan en het brings back memories aan gezellige Kerstdagen die ik als kind heb meegemaakt. De geur van de denneboom, de liedjes die we zongen en de lekkere chocolade kerstkransjes in de boom. Dan mochten mijn zus en ik er af en toe eentje pakken en opsmikkelen. Maar altijd ging Sinterklaas voor! Eerst pakjesavond, daarna was de weg vrij om het huis in kerstsfeer te brengen. En zo doe ik dat nog altijd. Volgend weekend halen wij hier de kerstversiering van de vliering. Van mijn ouders kreeg ik gisteren toen zij op visite waren, deze doos met verlichting. Omdat ik er nogal aan gehecht ben. Ik voeg het toe aan mijn schatten uit het verleden. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik met één traditie uit het verleden heb gebroken. We hebben altijd gezegd dat er met Kerst een échte boom moest staan. Sinds twee jaar ben ik bezweken voor een mooie kunst kerstboom. Maar ook alleen maar omdat het een hele mooie is! Maar alle kerstrituelen uit het verleden zijn opgeslagen en worden gekoesterd. Met dank aan mijn lieve ouders die mij dit hebben meegegeven!
Lifestyle 01-12-2012 10:33:01

Schaamhaarbaard

Mannen uit het Midden-Oosten die weinig baardgroei hebben, laten steeds vaker haarzakjes naar hun gezicht transplanteren. Plastisch chirurg Selahattin Tulunay behandelt 50 tot 60 klanten per dag uit. "Mannen vinden dat ze er met een snor professioneler en wijzer uit zien", zegt hij. De chirurg verplaatst tijdens de behandeling haar- zakjes van andere lichaamsdelen naar de bovenlip. Voor maar 7000 dollar hebben de klanten een volle baard of snor.

Bron: Nu.nl.
Fun 28-11-2012 19:04:22

Sint en Piet spel

Om de komende dagen absoluut zinloos door te brengen: Hier 2 leuke Sinterklaas Spellen:

Klik om de game te downloadenKlik om de game te downloaden

Klik op de afbeelding om de games te downloaden.
Voor uitleg, bronvermelding en FAQ, klik hier. Veel speelplezier!!
Fun 27-11-2012 18:52:03

Coole grap!



De Braziliaanse variant van Bananasplit heeft weer eens aardig uitgepakt met een goed geslaagde grap. Afgelopen weekend was er weer een geweldige grap op televisie te zien, waarin nietsvermoedende liftbezoekers lastig gevallen werden door een heuse 'geest.'
Via: AD.nl