Reizen met de trein is duur en er zijn veel frustraties. Frustraties over de prijs, maar ook over vertragingen, uitgevallen treinen en overvolle treinstellen in de spits. De NS heeft ooit bedacht om het treinkaartje geen plaatsbewijs meer te noemen, maar vervoersbewijs. Op die manier hoeft de NS geen zitplaats in de trein te garanderen en gaat het er sindsdien alleen nog maar om dat iemand met een geldig kaartje van plek X naar Y verplaatst moet worden per trein of vervangende bus. Best slim, maar niet erg klantvriendelijk. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de omroepers op de stations. Die hebben duidelijk ook een training gekregen in het verzachten van een vervelende boodschap aan de reizigers. Zo wordt bij een vertraging van 15 minuten omgeroepen; "...de trein zal over 1 kwartier binnenkomen op spoor 3..." Zo wordt een groot getal als 15 plotseling 1 kwartier. De psychologische spelletjes bij de NS gaan echter nog verder. Zo roept er regelmatig een uiterst rustige en timide mannenstem, heel voorzichtig de meest afschuwelijke boodschappen om; "De spitspendel van 17:04 zal vandaag niet rijden..." Hij doet dat op een manier dat je hem dit bericht al op voorhand neigt te vergeven. Bij mij werkt dat intussen niet meer, ik word er agressief van. De laatste tijd vraag ik mij bijvoorbeeld af waarom er toch mensen zijn die het maar niet opgeven een zit- plaats te zoeken in een bomvolle trein. De balkons staan dan vol met mensen die staan of zitten op de trap. Ik denk dan; als die balkons zo volgepakt staan, wat zegt dat dan? Volgens mij dat de zitplaatsen al vergeven zijn aan de bipsen van andere reizigers. Maar er zijn personen die het niet opgeven en die bij voorkeur in een dubbeldekker trein van de ene verdieping, naar de andere en van het ene treinstel naar het andere slingeren. Soms komen ze zelfs 3 tot 5 keer voorbij over het balkon en kan de dame die net weer was gaan zitten op de trap, weer gaan staan en haar bakje smullers weer omhoog houden. Deze personen hebben ofwel een zeer optimistische inslag, zijn claustrofobisch, rijden zwart en mijden een naderende conducteur of ze zijn gewoon heel erg dom. Nouja, voorlopig reis ik dagelijks met de trein en ondanks alle ongemakken vind ik het nog steeds de meest prettige manier om te reizen.


:: bemoeienissen

Er zijn nog geen bemoeials nav dit artikel.

Helaas kun je je hier niet meer mee bemoeien...
Iets Vinden?


XOOX.NL Google

laatste 10 bemoeials

Barbara.Kloosterman (Afvallen met pillen):
Hun belangrijkste voordeel is de eigenschappen die beschermen tegen vochtverlies, zel...

Elbert (ZyXEL Online Poort forwarden):
He Twent, Even een vraagje, ik probeer dit in te stellen voor een ip camera, maar ho...

tracy (Goddelijke Fee):
marjan, zou ik je misschien een paar kleine vragen mogen stellen over deze vrouw ivm ...

Rene (ZyXEL Online Poort forwarden):
@Twent: Deze oplossing heeft Erik uiteindelijk ook gekozen en werkt perfect!

Twent (ZyXEL Online Poort forwarden):
Dit lijkt mij geen goede oplossing omdat de server PC nu via elke willekeurige poort ...

Erik (Ongeloofwaardige X-Files ):
Ik moet hem nog gaan kijken maar dat voorspelt niet veel goeds... Gelukkig is the Wal...

Robert (Ongeloofwaardige X-Files ):
De volgende genaamd "trashman" is al niet veel beter,,,,

Marten (Pozzebokken):
Er is een Duitse versie van de Pozzebokken op de markt verschenen. Die Wabobbels !

Marjan (Goddelijke Fee):
Dit wijf spoort van geen kanten!!! Zij heeft mijn moeder gehersenspoeld. Zieke geest!...

Erik (Het Platenpaleis (BNN)):
Jazeker, heel gaaf! We hebben je gemist Rene!!

categorieen


linktips

Klik voor MashUp video's



Klik voor jouw daghoroscoop

RamStierTweelingenKreeft

LeeuwMaagdWeegschaalSchorpioen

BoogschutterSteenbokWatermanVissen



Trek een tarotkaart
Wat heeft de tarot jou
vandaag te bieden? Klik
op de kaart voor jouw
kaart van de dag.






Klik hier voor de buienradar



En hier voor blikseminslagen



Actieve orkanen vind je hier:





Hulpdiensten afluisteren:




archief

MaDiWoDoVrZaZo
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31